Ez egy érdekes dolog posta vagy futár?
Mindkettőnek van hátránya és előnye. De ne menjünk előre ennyire
Azt hiszem írtam, hogy egy webáruház működéséhez elengedhetetlenül szükséges az eladható termék, ráadásul nem árt, ha azt olcsón adjuk, és van fizetőképes kereslet rá.
A Magyar vásárlási szokásokat elemezve észrevehetjük, hogy vagy a nagyon olcsó, gagyi termékekre van igény, vagy a prémium (nevezzük márkás termékeknek, borsos áron) termékek eladhatóak. Az első kategóriával kapcsolatban a gond, hogy olcsó, itt elsősorban arra gondolok, hogy alacsony ára van, amire rájönne egy szállítás ára, már eladhatatlan. Egy kétezer forintos termék esetén a vásrló szemszögéből nézve már nem éri meg neki mondjuk egy 1500 Ft –os szállítási díjjal megterhelni, és a végösszej ekkor ugye 4500 Ft.
Akkor hol a megoldás?
Nehéz megmondani, talán egy jó marketinges tudná megmondani, de én sajnos nem vagyok az.
Nézzük akkor józanésszel, hogyan lenne kifizetődő pár ezer forintos termékeket árulni a neten.
Mikor tudok alacsony szállítási költséggel dolgozni? Ha mondjuk nem utánvéttel fizetne a kedves vásárló. Lehetőségek? Minden esetben az előre fizetés, ami megoldható mondjuk bankkártyával, vagy sima giro utalással. Ráadásul az ilyen termékek általában kis méretűek, így a postán levélként feladhatjuk, mondjuk egy buborékos levélben, ami borítékkal, ajánlva kb. 6-700 Ft be kerül. Viszont itt felmerül a kérdés, hogy egy új webáruháznak ki fog fizetni előre, hát még bankkártyával? Nem biztos, hogy sokan, sőt…!
Marad akkor az utánvét legolcsóbb és legmegbízhatóbb verziója a futárszolgálat. Nagyon sok ajánlat van a piacon, érdemes a számunkra a legjobbat kiválasztani.
A megoldás az lehet, hogy rábírjuk a vásárlókat, vásároljanak minél több terméket, mondhatjuk azt is, ha két tételt vásárol, akkor, csak egy szállítási költség van, ha három tételt vesz, akkor kap ajándékot, és csak egyszer fizeti ki a szállítási díjat, ha négy tételnél jár akkor elengedhetjük neki a szállítási költséget.
Egy webshop a forgalmát úgy próbálta növelni, (olyan termékeket árult, amit folyamatosan vásároltak /kávégépek és ugye ahhoz meg kell venni a kávét is/), hogy az első vásárlásnál kifizettette a szállítás árát, és a legközelebbi vásárlásnál a jóváírt neki egy bizonyos összeget, ezzel ösztökélte a vásárlóját a legközelebbi rendelésre.
Mindenki saját maga dönti el, hogyan szállítja ki a termékeit, de érdemes néha belegondolni, hogy a vásárlóknak megéri-e szállítással növelt összeget kifizetni azért a tárgyat