Nagyon fontos, hogy a vásárlók bizalmát megnyerjük a vásárláshoz! Milyen eszközeink vannak ennek eléréséhez?
A kérdés költői, de úgy gondolom érdemes beszélni róla! Nem tudom mennyire emlékeztek a 90-es évek elejére, amikor telerakták a postaládánkat olyan szórólapokkal, melyben tökélete minőségű bőr repülősdzsekiket kínáltak potom pénzért. Amikor ezek a termékek megérkeztek utánvéttel, akkor derült ki, hogy ezeknek az alapanyaga és minősége, nem igazán felel meg a leírtaknak.
Iszonyat nagy botrány kerekedett belőle, ekkor szigorítottak meg a postai csomagküldést, és ásták el a bizalmat az ilyen jellegű vásárlásokhoz.
Térjünk vissza a webáruházak kérdéséhez. Mit tudunk a leendő vásárlóknak nyújtani? Egy szép képet, egy leírást, és kb 100 helyen megemlítjük, hogy mi vagyunk a legbecsületesebb netes értékesítők. Szerintem fontos, hogy megadjuk az összes elérhetőségünket, és egy olyan telefonszámot amin utolérhetnek minket, hiszen a leggyakrabban csak azért hívnak minket, hogy valami fatális baromságot kérdezzenek, ami egyébként szerepel a weblapon.
Amennyiben e-mailen kérdeznek, akkor a lehető legrövidebb időn belül válaszoljunk, inkább nézzük meg leveleinket hétvégén is, hiszen az bizalmat kelthet a leendő vásárlóban, ha egy szombati éjjel elküldött levelére már vasárnap megérkezett a korrekt, pontos válasz.
A bizalomhoz tartozik, hogy léteznek különböző érdekvédelmi szervezetek, ezek most vannak kialakulóban, jómagam két komoly szerveződésről tudok, és már folynak szócsaták, hogy kié lesz az életképesebb, de lehet, hogy egy nevető harmadik lesz a nyerő!