HTML

Webáruházak, avagy kereskedés a neten

Aknázzuk ki az internetes forrásokat, segítsuk egymást a profi internetes kereskedelemben.

Friss topikok

  • árkereső: Most indult egy ingyenes árösszehasonlító: www.aru.hu (2013.01.14. 16:25) Árösszehasonlító portálok
  • Amusing: @öntudatos (nem)vásárló: ááá, azt nem értékesítik újra, kidobják a kukába (gyértó nagy ívben sza... (2012.02.28. 17:43) A vásárló elállási joga
  • dde: A korábbinál írtam, de akkor itt is hogy lásd: Van itt egy érdekesség még: Áraréna.hu árösszehaso... (2010.11.01. 20:40) Árösszehasonlító portálok II
  • Gabor66: 1. A személyes átvétel esetére is vonatkozik a 8 napos elállási lehetőség? 2. Internetes vásárlás... (2009.08.17. 19:57) Szállítsunk, vagy jöjjenek érte?
  • Kovács Norbert: Szia Péter! A letöltött szoftvernél is lehetséges a 8 napon belüli elállás, ugyanis attól hogy let... (2008.08.07. 12:04) webáruházak - az első post

Linkblog

Webáruház felhő

Sörétessel vagy távcsövessel vadásszunk?

2009.11.20. 09:35 :: b.peter

Avagy hogyan célozzunk kulcsszavakkal…

Amikor meghatározzuk milyen kulcsszavakra optimalizáljuk a honlapunkat, át kell gondolni ki is pontosan a célcsoportunk, és ezeket a potenciális felhasználókat hogyan és mivel tudjuk rábírni, hogy pénzt költsenek nálunk, azaz ügyfelünk legyen.

Ne az a cél lebegjen a szemünk előtt, hogy minél több látogatója legyen a honlapunknak, hanem minél több konverziónk legyen. Mit is nevezünk konverziónak?: ha egy látogatóból ügyfél lesz.

Gondoljunk bele, van naponta több száz látogató, és elvétve van csak konverzió, akkor itt valami hiba van, valószínűleg rossz felhasználói réteget céloztunk meg a honlapunkkal.

 

Át kell értékelnünk mindent, és meg kell vizsgálni, hol rontottuk el, és milyen változtatások szükségesek ahhoz, hogy azokat felhasználókat érjük el, akikre nekünk szükségünk lesz ahhoz, hogy minél több konverziónk legyen.

 

Mit is kell megvizsgálnunk?

 

Tartalom, hogyan szólítjuk meg a felhasználókat, milyen kulcsszavakat használunk, milyen stílusban írunk, a képek jó minőségűek-e, könnyen navigálható-e az oldal.

Fontos továbbá, hogy milyen linkek és milyen oldalakról mutatnak a weblapunkra.

Amennyiben hirdetéseink futnak, akkor vizsgáljuk meg őket, megfelelnek-e az új szempontoknak, és amennyiben fenntartásaink vannak, akkor bátran változtassunk!

 

Visszatérve a post címéhez: ha sörétessel lövünk, nem biztos, hogy eltaláljuk azt a felhasználói csoportot akikből nekünk a legtöbb konverziónk lesz.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing kulcsszó webáruház kulcsszavak konverzió

A főoldal, avagy kezdőlap

2009.11.17. 09:36 :: b.peter

Minden üzletnél, boltnál fontos az első benyomás!

Igyekezzünk úgy kialakítani a webshopunkat, hogy átlátható könnyen navigálható legyen. Amikor belép egy „leendő” vásárló, akkor fontos, hogy megtalálja azt a terméket vagy termékcsoportot, amit keres, avagy amiért jött.

Egy főoldali látogatóról nem tudhatjuk pontosan, hogy mit is keres, ezért célszerű feltüntetni a termékkínálatunkat már rögtön a főoldalon, feltüntetve a legkeresettebb terméket. Amennyiben nagyon széles a kínálatunk akkor készíthetünk egy olyan főoldalt, ahol a termékkategóriánkat mutatjuk be, és a kategória bélyegképeket úgy állítjuk be, hogy egy keresett termék legyen rajta, ezáltal bevonzzuk a látogatót, és felkeltjük az érdeklődését.

Melyik is legyen ez a termék? Hívjuk segítségül az előbbi postban említett Google insights search-öt, és ha innen sem tudunk ihletet meríteni, akkor kérdezzük meg a beszállítónkat, hiszen neki is van tapasztalata, hogy mely termék jelenleg a sláger.

Ezeket a termékeket érdemes néha frissíteni, hiszen mindig új és újabb trendek jelentkeznek, rossz fényt vethet ránk, ha egy „ósdi„ terméket kínálunk!

 

Szólj hozzá!

Címkék: vásárlás web kezdőlap webáruház shop

Hatékony kulcsszó választás

2009.11.16. 16:24 :: b.peter

Gyakran előfordul, hogy nem vagyunk biztosak, mely kulcsszó a leghatékonyabb, vagy esetleg a legkeresettebb.

Mondok egy példát, hogy mindenki megértse mire gondolok:

Jelmezkölcsönző vagy jelmezkölcsönzés

Melyik legyen az amit előtérbe helyezünk azaz a prior kulcsszó? A válasz igen egyszerű, kérdezzük meg az egyik barátunkat a google-t!

Kattinsunk erre az oldalra:http://www.google.com/insights/search/#

Itt megkaphatjuk a választ a kérdésünkre!

Az összehasonításból kapott válasz alapján eldönthetjük, mely domain nevet kívánjuk regisztrálni, vagy mit írjunk be a weboldal címének. Egy nagyon fontos kérdésre is megkaphatjuk a választ, mely terméket keresik jobban a felhasználók, illetve mely termékre mikor van nagyobb kereslet.

Gondoljunk bele mekkora fegyver van a kezünkben, főleg akkor, ha konkurenciánk nem használja ezt a Google eszközt!

Szólj hozzá!

Címkék: google seo online kulcsszó shop kulcsszavak

Webáruhazak blog

2009.11.16. 09:14 :: b.peter

Nagyon régen írtam, de ezen szeretnék változtatni! Hamarosan következik egy post, melyben segítséget adok, hogyan válasszunk kulcsszavakat.

Szólj hozzá!

Hiányzik még valami...

2009.02.05. 15:22 :: b.peter

Valamelyik nap találkoztam egy idősebb úrral, aki egy nagy multinacionális cégél volt marketinges, és beszélgettünk a netes kereskedelemről.
Egy igen fontos dologra hívta fel a figyelmet, hogy nagyon sok webáruház nem szólítja meg a vevőit a hirdetéseiben. Nagyon sokan csak azt jelzik, hogy mit árulnak, és ha szerencséje van, akkor bemegy a látogató a shopba.
Mit szeretnék ezzel jelezni:
Ha egy látogatót már sikerült beterelnünk a webshopba, akkor valamit kell tennünk, hogy az ott is maradjon, megnézze a portékainkat, és a hab a tortán, hogy még vásároljon is.

Nézzük meg a statisztikánkat, hogy hányan vannak azok a látogatók, akik csak egy két oldalt néznek meg, és hányan vannak azok aki 10-nél több oldalt töltenek le. Gondolom az utóbbiból van kevés.

Próbáljuk a leendő vásárló fejével gondolkozni, ha már ott voltak, akkor miért csak egy-két oldalt néztek meg. Írjunk fel mindent egy lapra, és próbáljuk orvosolni, ha nem megy, akkor kérjünk meg valakit, hogy mondja el, miért nem vásárolna a mi webáruházunkban (azt a választ ne fogadjuk el: mert nincs rajtad sapka…)

 

Szólj hozzá!

Címkék: webshop shop webáruhaz

Ajándékot a netről...

2008.12.09. 10:06 :: b.peter

Mivel elég régóta foglalkozok ajándéktárgyakkal néhányszor belefutottam különleges vásárlókba, erre érdemes egy kis figyelmet fordítani.
Megkapom a rendelést, a vevő neve egy férfi, felhívom, hogy repül a termék, másnap viszi ki a kézbesítő… stb.
Egy hölgy veszi fel a telefont.
Az agyamban megjelent egy felkiáltójel, hogy óvatosan kell viselkednem. Udvariasan elnézést kértem, és kihangsúlyoztam, hogy én az illető Úrral szeretnék beszélni, a hölgy elmondta, hogy itthon hagyta a telefonját, egy fél óra múlva már itt lesz.
Egy óra múlva hívom, akkor is a hölgy veszi fel, és már mosolyogva adja át a telefont a férjének. Mondom a mondókámat, és elnézést kértem, hogy nem a hölgynek mondtam el ezeket az adatokat. A vásárlóm igen megkönnyebbült, mert a feleségének vette ajándékba, és nem lett volna jó, ha megtudja mit is rendelt, az ráér 24.én este is!
Tehát figyelem! Keressük azt, akinek a neve ott áll a megrendelőn!

Szólj hozzá!

Címkék: vásárlás online ajándék webshop webáruház shop

Árösszehasonlító portálok II

2008.12.09. 09:42 :: b.peter

Folytatnám az ár-osszehasonlító portálok jellemzését.
Az árukereső:
Simán ment mindent, a dumpot is elkészítettem, pillanatok alatt felkerült a site a tartalma, igaz a kategóriában az Ötvenedik oldalra, de valaki már kiesett, így most már 8. oldalon megtalálhatóak a dísztárgy rovatban. Persze az árukeresőnek is lenne mit fejlesztenie, vagy egy picit odafigyelni, mert nem tudom elképzelni, hogy a dísztárgy kategóriában mit keres a félfamentes A4 rajzlap.

1 komment

Címkék: marketing vásárlás web üzlet online webshop vállalkozás webáruház shop

Árösszehasonlító portálok

2008.10.31. 19:16 :: b.peter

Elég hosszú idő telt el az utolsó post óta, de sebaj, a lényeg, hogy van egy kis időm újra, és ma már nem kívánok belefogni semmibe.

A nyáron érlelődött bennem egy gondolat, hogy hobbiból készítek egy webshopot, és nem csak kereskedőket szolgálunk ki, hanem az egyéni vásárlóknak is biztosítunk felületet, ahol rendelni tudnak.

A választás egy joomla-virtuemart motorra esett, mert azt ismerem a legjobban. A domain név pedig .eu –s lett azzal a gondolattal, ha lesz időm, akkor elkészítem német nyelven is, és irány dojcsland.

A lapot beregisztráltam több olyan portálra ahol listázzák a termékeket, illetve összehasonlítható az ár.

Az egyik ilyen portál a shopmania volt.

A regisztráció könnyen ment, hiszen ismertem a portált, az adminisztrációs felületen pedig egy igen hasznos dologra lettem figyelmes. Egy szkript elő volt készítve, a legismertebb rendszerekre (a joomla-virtuemart-ra is), így még azoknak is egyszerű a csatlakozás, akik nem tudják értelmezni azt, hogy kép url. Ez azért jó dolog, mert minden ilyen jellegű portálhoz kérnek egy adatbázis dumpot, amit xml, vagy csv formában meg kell adni.

A szkriptet be kellett másolni a főkönyvtárba, és az útvonalat hozzá meg kellett adni, ennyi, és nem több!

Szerintem jó dolog, érdemes kipróbálni. Még annyit hozzátennék, hogy ingyenes, csak annyi kitétel van, hogy ki kell rakni a shopmánia logoját.

A következőkben, az árukereső, az árgép, és a kirakattal való csatlakozást írom le.

Még valami: mielőtt azt hinné valaki, hogy a fenti rendszerektől kapok valami előnyt ezért az írásért, akkor az téved!

5 komment

Címkék: marketing portál online webshop webáruház shop shopmania.hu

Rendelések csábítása

2008.08.07. 18:18 :: b.peter

Két érdekes megoldással találkoztam, amit érdemes lehet a webáruházaknak kihasználni.

Az egyik reklámfogás az volt, hogy ha valaki munkaidőn kívül, valamint hétvégén leadott rendelésnél elengedi a postaköltséget.

A másik egy hasonló megoldás volt, ott a munkaidőn kívül leadott rendelésekre 2% kedvezményt adtak.

Szólj hozzá!

Címkék: web üzlet webshop webáruház shop

Szállítsunk, vagy jöjjenek érte?

2008.07.28. 15:19 :: b.peter

Érdekes téma, mert a tapasztalatok, azt mutatják, hogy nem elhanyagolható azon vásárlók száma, akik személyesen kívánják átvenni az online vásárolt terméket.

Ez miért jó nekünk? Talán használhatnánk bizalomépítésre. Amennyiben vásárló tudja, mit szeretne és kevés ideje van válogatni egy üzletben, vagy tudatosan az általa kiválasztott terméket keresi, akkor szánja rá magát a személyes átvételre.
Ámbár az is előfordulhat, hogy az utazása nem kerül annyiba mint a házhoz szállítás, ideje pedig mint a tenger, és képes órákat buszozni a városban, hogy a rendelt termékét átvegye listaáron.
Milyen legyen az a hely, ahol átadjuk Neki a terméket? Mindenesetre ne a lakásunk konyhájában tegyük meg, mert ez nem éppen bizalomnövelő! Javaslom, hogy ha nincs üzlethelyiségünk vagy irodánk, akkor béreljünk egy garázst, vagy egy pince részt, ahol zavartalanul átadhatjuk a megvásárolandó terméket. Amennyiben az utóbbit választjuk, akkor kérjünk valamilyen dekorációt, vagy promo anyagot a forgalmazóktól, és helyezzük ki a falra, hogy legyen egy kis hangulata a helynek.

1 komment

Címkék: web2.0 web üzlet webshop vállalkozás shop webaruház

Hogyan szállítsunk?

2008.07.08. 22:00 :: b.peter

Ez egy érdekes dolog posta vagy futár?

Mindkettőnek van hátránya és előnye. De ne menjünk előre ennyire

Azt hiszem írtam, hogy egy webáruház működéséhez elengedhetetlenül szükséges az eladható termék, ráadásul nem árt, ha azt olcsón adjuk, és van fizetőképes kereslet rá.

A Magyar vásárlási szokásokat elemezve észrevehetjük, hogy vagy a nagyon olcsó, gagyi termékekre van igény, vagy a prémium (nevezzük márkás termékeknek, borsos áron) termékek eladhatóak. Az első kategóriával kapcsolatban a gond, hogy olcsó, itt elsősorban arra gondolok, hogy alacsony ára van, amire rájönne egy szállítás ára, már eladhatatlan. Egy kétezer forintos termék esetén a vásrló szemszögéből nézve már nem éri meg neki mondjuk egy 1500 Ft –os szállítási díjjal megterhelni, és a végösszej ekkor ugye 4500 Ft.

Akkor hol a megoldás?

Nehéz megmondani, talán egy jó marketinges tudná megmondani, de én sajnos nem vagyok az.

Nézzük akkor józanésszel, hogyan lenne kifizetődő pár ezer forintos termékeket árulni a neten.

Szólj hozzá!

Címkék: vásárlás webshop szállítás webáruház shop

A vásárló elállási joga

2008.06.25. 13:13 :: b.peter

A webáruház felületén fel kell tüntetni az elállás jogát, de mit is takar ez az elállás? Mikor élhet vele a vásárló?

Álljon itt egy kis összefoglaló erről a pontról:

A fogyasztó elállási joga
Írásban tájékoztatni kell az őket minden internetes kereskedelmi forma esetén megillető elállási jogról.
Ezen uniós irányelv által előírt fogyasztói jog lényege, hogy a fogyasztó nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől. Ezt a nyolc munkanapot csomagküldés esetén az áru átvételétől kell számítani. Szolgáltatás esetén a határidőt a szerződéskötéstől kell számítani, de a letöltéses szolgáltatások esetén ennek nincsen jelentősége, mert az elállási jogot – mint látni fogjuk – e téren nem kell biztosítani. Ha a kereskedő a fogyasztót nem tájékoztatja az elállási jogáról (írásban), a nyolc munkanapos határidő három hónapra bővül.

13 komment · 1 trackback

Címkék: web üzlet vállalkozás webáruház

Webáruházak és a bizalom!

2008.06.03. 09:31 :: b.peter

Nagyon fontos, hogy a vásárlók bizalmát megnyerjük a vásárláshoz! Milyen eszközeink vannak ennek eléréséhez?


A kérdés költői, de úgy gondolom érdemes beszélni róla! Nem tudom mennyire emlékeztek a 90-es évek elejére, amikor telerakták a postaládánkat olyan szórólapokkal, melyben  tökélete minőségű bőr repülősdzsekiket kínáltak potom pénzért. Amikor ezek a termékek megérkeztek utánvéttel, akkor derült ki, hogy ezeknek az alapanyaga és minősége,  nem igazán felel meg a leírtaknak.
Iszonyat nagy botrány kerekedett belőle, ekkor szigorítottak meg a postai csomagküldést, és ásták el a bizalmat az ilyen jellegű vásárlásokhoz.
Térjünk vissza a webáruházak kérdéséhez. Mit tudunk a leendő vásárlóknak nyújtani? Egy szép képet, egy leírást, és kb 100 helyen megemlítjük, hogy mi vagyunk a legbecsületesebb netes értékesítők.  Szerintem fontos, hogy megadjuk az összes elérhetőségünket, és egy olyan telefonszámot amin utolérhetnek minket, hiszen a leggyakrabban csak azért hívnak minket, hogy valami fatális baromságot kérdezzenek, ami egyébként szerepel a weblapon.
Amennyiben e-mailen kérdeznek, akkor a lehető legrövidebb időn belül válaszoljunk, inkább nézzük meg leveleinket hétvégén is, hiszen az bizalmat kelthet a leendő vásárlóban, ha egy szombati éjjel elküldött levelére már vasárnap megérkezett a korrekt, pontos válasz.

A bizalomhoz tartozik, hogy léteznek különböző érdekvédelmi szervezetek, ezek most vannak kialakulóban, jómagam két komoly szerveződésről tudok, és már folynak szócsaták, hogy kié lesz az életképesebb, de lehet, hogy egy nevető harmadik lesz a nyerő!

Szólj hozzá!

Aukciós portálok I.

2008.05.22. 19:14 :: b.peter

A blog címében webáruházak vannak, de ma inkább a neten való értékesítésre helyezném a hangsúlyt. Az előző postban beszültünk arról, hogy minél olcsóbban kell megoldani a neten való értékesítési felületet.
Álljon a két nagy magyar aukciós portál a TeszVesz és a Vatera. Külföldön vannak olyan vállalkozások, melyek arra alakultak, hogy kizárólag az ebay-en értékesítsenek termékeket, akkor Magyarországon is ki kell próbálni az ilyen portálokat. Fontos, hogy csak akkor kezdjünk el árusítani egy ilyen oldalon, ha birtokunkban van az eladni kívánt portéka. A termékeket egyesével kell feltenni, igaz mindkét portálnak van gyorsfeltöltője, ha sok termékünk van, célszerű ezeket a szoftvereket használni.
Mivel aukciós portálról van szó, nem alkudnak a leendő vásárlók, hanem az árakat srófolják fel, megadhatunk bármilyen számunkra tetsző kikiáltási árat, lehet ez akár 1 Ft (persze ilyenkor nagyobb az érdeklődés a termék iránt). Esetleg azt az árat, amit minimálisan szeretnénk érte kapni (ilyenkor előfordulhat, hogy nem lesz rajta licit a lejáratig, de lehet, hogy a következő héten 3, ezt mindig a kereslet-kínálat határozza meg).
Nem kívánom részletezni az aukciók menetét, ez mindegyik portálon le van írva. Egy hatalmas előnyre viszont felhívnám a figyelmet: megszokott dolog, hogy a vásárlók előre fizetik ki a terméket, és amint beérkezik az összeg, akkor küldjük az árut, persze van amikor ez nem így van, ha mondjuk személyesen vagy utánvéttel adjuk át az árut.

Szólj hozzá!

Címkék: vásárlás aukció shop

Webáruház kezdetek

2008.05.21. 19:23 :: b.peter

Kezdjük az elejéről, nincs webáruházunk és szeretnénk a portékánkat a neten is értékesíteni, tehát szükségünk lesz egy webáruházra, és közel félmillió forintra (na jó háromszázezer), hogy egy profi céget megbízzunk.
Amennyiben ez az összeg nem áll rendelkezésre, akkor bajban vagyunk, és nem lesz egy olyan profi webáruházunk mint a pixmániának, vagy az edigital-nak, vagy a bookline-nak.
Azért egy megoldástól óvok mindenkit, ne az ismerősünk középiskolás fiával készítessük el, - elképzelhető, hogy egy szép csillogó shopunk lesz, de a vásárlások valószínűsíthetően elmaradnak majd.
A jelszó: kevés pénzből valami jót!

 

Két lehetőségünk van:

  • Bérelhetünk egyet, havonta 2 -10 e Ft között mozognak az árak, ez attól függ, mit szeretnénk, a termékmennyiség általában az első kérdés, és a legextrább az, hogy össze legyen kapcsolva valamely ár-összehasonlító oldallal.
  • A másik lehetőség, hogy megtanulunk magunk összerakni egy webáruházat, nem nagy dolog, csak időigényes :) , ugyanis sok mindent meg kell tanulnunk és csak a neten való leírásokra támaszkodhatunk.

Nevessetek egy jót, de én a kettő kombinációját javasolnám, béreljünk egy számunkra megfizethető shop-tárat, és kezdjünk el tanulni.

A végére pedig a legfontosabb, vannak nálunk okosabb, tapasztaltabb emberek, nézzük meg, hogy Ők hogyan készítenek, illetve vezetnek egy webáruházat, ne szégyeljünk a konkurenciától tanulni!


2 komment

webáruházak - az első post

2008.05.21. 09:51 :: b.peter

 

Az első post-ban  szeretném jelezni, hogy mit is tartok fontosnak, hogy egy webáruház tökéletesen működjön.

Mire is találták ki a webáruházat? Készítünk egy csilivili honlapot, rádobunk egy webáruház motort, elmegyünk egy (vagy több) nagykereskedőhöz, megállapodunk vele, lefotózzuk a termékeit (vagy lelopjuk az Ő weblapjáról), kérünk egy árlistát (lehetőleg cd-n, mert akkor nem kell sokat pötyögni a gépen), kialakítjuk az árainkat (lehetőleg 10 Ft -tal adjuk olcsóbban, mint konkurencia), feltöltjük a termékeinket, odaírjuk, hogy kik is vagyunk, és hogy milyen profik vagyunk, gyártunk néhány Önfényező kommentet a weblapunkra, bejegyezzük néhány lap.hu és hasonló linkgyűjtemény oldalra a vadi új shopunkat.  ÉS várhatjuk a vásárlókat!

Tulajdonképpen ennyi, és nem több. Kissé cinikusra sikeredett, de tényleg gondoljunk bele, ennyi a lényeg! Minden egyes lépést viszont lehet ügyesen és hatékonyan elvégezni, ezeket a finomításokat szeretném ebben a blogban kivesézni a leendő olvasóimmal.

3 komment

Címkék: web2.0 vásárlás webáruház shop

Én

2008.05.21. 09:02 :: b.peter

Sziasztok!

Szeretnék egy pár szóban bemutatkozni, 1993 -óta foglalkozok kereskedelemmel, az első internet elérésemet 1996-ban vásároltam, majd 2000 -óta foglalkozok behetóan az internetes megjelenéssel, 2003 - óta pedig az internetes értékesítés áll középpntban, nem áll távol tőlem a keresőoptimalizálás sem, hiszen egy kereskedőnek saját érdeke, hogy jó helyen jelenjen meg egy keresőmotorokban.

Balogh Péter